bukan semua orang boleh buat

Sunday, October 4, 2009 at 12:38 PM
bukan semua orang boleh buat...
Tuhan akan uji manusia kalau manusia itu layak...
Aku bersyukur...Aku terpilih...
Aku diuji untuk menjaga abah aku yang sakit..(dah masuk bulan ke-5)...

bukannya aku nak berlagak yang aku mampu buat semua ni...
tapi tulah hakikat...aku sgt2 beruntung...ada pengalaman mcm ni...
stiap yang berlaku byk hikmahnya...
betul la org tua2 ckp, "seorg ibu blh menjaga 10 org anak tapi 10 orang anak belum tentu blh jaga seorg ibu"......

tipula kalau sepanjang aku menjaga abah, aku x merungut...
bila pk2 blik, memang xbaek kalau merungut...xikhlas namanya tu...
everyday aku tabahkan hati melayan abah aku...
sjak skit ni, perangai dia mmg pelik...
ada satu hari ni aku tensen n aku menangis...org len xtau pun....

pape pun, aku slalu igtkan diri aku...supaya tenang dan slalu bersabar...
sbar itu membawa keberkatan...i.Allah...^_^
tapi aku sgt2 hepi bila diberi peluang mcm ni...
byk dugaan...bkn semua org blh buat...kdg2 pun aku xblh buat...
tapi aku dah melalui semua ni....aku dah semakin cekap nak urus semua bnda...
penat memang penat...tapi seronok...

ni pengalaman yang lawak:
first time aku kna basuh berak abah aku....
mula2 kekok gak...tpi lama2 mcm syiok je...haha....
blh plak aku berkata dalam hati, "bila la abah nak berak ni??trasa best plak pengalaman ni...hehe..."
xsmpai stgh jam aku ckp cm2, abah panggil aku nak berak...haha...pdn muka...

ni lah pengalaman ckup bermakna spnjng aku hidup...



Thinking of you... | Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com