Kasih seorang ibu di bulan ramadhan

Saturday, August 22, 2009 at 10:56 PM
Tepat pukul 5.30 ptg td, kakak smpai umah...
dia blik dari kl...terukir senyuman yang amat puas kat muka mak...
yela..seronok anak blik...dpat berbuka bersama2...ibu mana x hepi kan...

First day puasa, semua ada...dah lama xrasa cmni...
Starting next wik, tinggal 4 beranak je..(abah,mak,kak yg 2nd and aku)...
mesti mak n abah sedih...huhu...

Kalo semua anak blik, mak memang pulun masak...
kalo blh semua jenis lauk nak masak...
Kdg2 anak2 suh masak tu, mak masak...suh masak ni, mak masak...

Kasih seorang ibu~

Arini, mak masak gulai daging, kerabu kerang+taugeh, ayam goreng dan kanji dan juga pulut skaya...
menu arini memang menarik....buncit perut aku ni..hek2...
air plak oren dan rutbir..

Kasih seorang ibu~

Masa time berbuka, semua orang pulun makan...aku ni kalo makan x tambah, memang x sah! haha...time ktorg makan, mak x mkan....mak kata kenyang...memang aku dah agak...mak kenyang sbb semua anak2 dia ada...
mak dah xlalu nak makan sbb terlalu gembra...

stiap kali puasa mcm 2 la mak...kalo anak2 xde, msti makan cket je...sbb tigt...huhu...
tahun lpas...time aku puasa kat s.alam, aku kol mak n tnya dia masak apa...then my sis bgtau mak nangis sbb aku tnya cm2...huhu...aku paham perasaan mak..

Apa yg blh aku ckp kat cni, semua ibu akan buat kalo anak2 dia mintak...xksh la mintak apa pun, semua ibu mesti tunaikan....

Lihatlah betapa tingginya nilai pngorbanan seorang ibu...

- Kasih seorang ibu -

*aku xmau susahkan mak lagi...

2 comments

  1. yanaLiy Says:

    Hue... nak nangis...

  2. aYie Says:

    nak tgk yana ngs...cpat..hehe

Thinking of you... | Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com